איך מנקים שלוקר?
נתחיל מהסוף – לא מנקים את השלוקר! 

כן כן, מה שקראת 🙂 כמובן שנסביר איך ולמה אבל כל עוד שמתם בשלוקר רק מים אין צורך לנקות אותו.
השלוקר שלנו, שהוא גם פטנט רשום, פותח בטכנולוגיה ייחודית שמונעת הצטברות חיידקים ושומרת על טעם המים – לאורך כל חיי השקית. 

לטכנולוגיה שפותחה כאן בישראל קוראים Grunge guard והיא בעצם מעכבת צמיחה של חיידקים. בנוסף לזה הוספנו ליריעה רכיב אנטיבקטריאלי וכך המים נשמרים בריאים ונקיים.
וכדי להבטיח לחלוטין שלא תצטרכו לנקות את השלוקר גם הוספנו חומר שנקרא Glass like, חומר שמשאיר את השלוקר חלק כמו זכוכית וכך מיקרואורגניזמים לא יכולים להידבק אליו והוא גם שומר על טעם ועל ריח המים הטבעי. 

אם בכל זאת חשוב לכם לנקות את השלוקר, או שהיו בו נוזלים אחרים שהם לא מים  – מומלץ לעשות זאת בשיטה טבעית. הנה שתי אפשרויות לניקוי השלוקר שלכם, כולן טובות באותה מידה אז זה עניין של נוחות:

  • אפשרות אחת היא לסחוט קצת לימון, לנער בפנים ולשטוף היטב במים. לאחר מכן ניתן לנגב את שקית השתיה מבפנים עם נייר סופג ולתלות אותה לייבוש כך שהפתח כלפי מטה.
  • אפשרות שניה היא להוסיף מעט משחת שיניים, לנער ולייבש באותו תהליך.

שימו לב – את צינורית השתיה חשוב לייבש מדי פעם, על ידי ניתוקה מהשקית וסיבובה במהירות כדי להוציא את כל טיפות המים החוצה. גם כאן מיץ מלימון יכול לעזור. אם עדיין נשאר לכלוך, תוכלו להזמין מברשת ניקיון מיוחדת. פשוט העבירו אותה לאורך כל הצינורית ושלפו החוצה בעדינות.

מברשת ניקוי לצינורית השתייה

מברשת ניקוי לצינורית השתייה

טיפ של טיילים: כדי לייבש את השלוקר כראוי, אתם יכולים להחליק את הנועל הצבעוני בתוך החורים של ידית האחיזה הלבנה (ינשוף). כך תוודאו שהפתח נשאר פעור בזמן שהשקית תלויה לייבוש.
טיפ של טיילים 2:  בין טיול לטיול מומלץ לשמור את השלוקר במקפיא וככה לא תצטרכו לנקות אותו בכלל.
טיפ של טיילים רציניים בלבד: ככל שתטיילו יותר, ככה השלוקר יהיה יותר בשימוש ומים יעבור בו באופן קבוע ואז אין צורך לנקות גם את קשית השתיה 🙂 

שלוקר הוא מוצר סופר עמיד ואם שומרים עליו הוא מחזיק לשנים, מי שמכיר אותו מהצבא יודע 🙂 אז תשקיעו בזה את הכמה דקות או שתבחרו את השיטה הקצרה והקלה לשמור בפריזר וקיבלתם שלוקר שילווה אתכם שנים רבות. 

ניפגש בשבילים 🙂