בעולם מהיר עם טרנדים שמתחלפים בכל רגע, הרעיון של חיבור לטבע, פשטות והאטה נשמע לעיתים קיצוני. אנשים שמתעדפים את הבריאות הפיזית והנפשית שלהם על פני אופנה חולפת עלולים להיתפס כמוזרים והזויים. אם אתם כאלה, דעו שאתם בחברה טובה, כי גם אנחנו! וזאת אחת הסיבות שאנחנו כל כך אוהבים את סנדלי הברפוט. סנדלים שהם לא עוד טרנד חולף, אלא חלק מדרך חיים ומפילוסופיה רחבה יותר של חיבור לקרקע, מינימליזם והקשבה לגוף.

 

עלייתם של הסנדלים היחפים (סנדלי ברפוט)

סנדלי ברפוט תפסו תאוצה בשנת 2009 עם יציאת רב המכר “נולדנו לרוץ” של כריסטופר מקדוגל. הרעיון לספר נולד עם ביקורו של מקדוגל במקסיקו, שם פגש את שבט הטאראהומרה אשר ידועים ביכולתם לרוץ למרחקים ארוכים בלי נעליים עם סוליות עבות וחרטום צפוף שמעצבות מחדש את צורת כף הרגל. הספר מסביר מדוע כדאי לנו ללמוד מאותו שבט ילידי ולאמץ את בחירתם לשחרר את הבהונות לחופשי.

 

 

שחררו את הבהונות!

סנדלי barefoot כמו דגם SOLO ודגם SOLO SLIM של שורש, מעודדים את כף הרגל לחזור אל דפוסי התנועה הטבעיים שלה. הם מאפשרים לבהונות לנוע בחופשיות, להתרחב אל הצדדים, להתקפל וליצור יציבה טובה יותר ללא עזרים מלאכותיים. עם סנדלי ברפוט כפות הרגליים יכולות לנוע בגמישות רבה יותר, לחלק את שיווי המשקל טוב יותר ולהפעיל יותר שרירים בעת ההליכה.

העיצוב המינימליסטי שמחקה את ההליכה היחפה, מעודד את הצועדים לפצות על היעדר התמיכה ולחזק באופן טבעי את שרירי כפות הרגליים והקרסוליים. כלומר – ככל שתלכו איתם יותר – כך יהיה לכם יותר ויותר נוח.

 

הפילוסופיה מאחורי הסנדלים היחפים

מעבר ליתרונות הפיזיים שלהם, סנדלים יחפים מגלמים את אתוס המינימליזם – פילוסופיה שמטרתה לחזור לחיות חיים פשוטים ורגועים יותר ולצמצם את המתח, העומס והלחצים בחיי היומיום המודרניים. המינימליזם מזמין אותנו להכניס אל חיינו בחירות יותר מדויקות. במקום לקנות עוד ועוד ועוד ולהיגרר אחרי תרבות צרכנית אינסופית, נבחר באופן מודע רק את מה שבאמת נכון לנו ומשרת אותנו.

סנדלי סולו מתאימים לתפיסה הזאת במיוחד מכמה סיבות. ראשית, העיצוב שלהם מאוד ורסטילי. זה סנדל אחד שמתאים לשימושים רבים – טיולים, ים, בריכה או פק”ל קפה בחוץ, אבל גם לפעילויות יותר יומיומיות כמו ימי לימוד באוניברסיטה, דייט שקיעה, ימי סידורים וכן הלאה. הם יפים, צבעוניים ומתאימים כמעט לכל אירוע (כבר קיבלנו תמונות של חתנים וכלות עם סולו!). בנוסף, הם קלים ודקים מאוד, לא תופסים הרבה מקום ומחזיקים מעמד לאורך זמן.

 

 

למה דווקא סנדלי סולו?

סנדלי “סולו” וסנדלי SOLO SLIM של שורש לא יובאו לכאן מחו”ל, הם עוצבו במחשבה ישירה על ההעדפות וסגנון הלבוש של הישראלים. אלו לא הסנדלים עם הסוליה הכי דקה שתמצאו בשוק, זה נכון, אבל זה מה שהופך אותם לכל כך יומיומיים ומתאימים לכולם. עם סוליה של 12 מ”מ תוכלו להרגיש את הקרקע מבלי לחוות כאבים בגלל בליטות, אבנים או חלילה חפצים חדים בדרך.

בנוסף, העיצוב החדשני של סנדלי סולו כולל מנגנון ייחודי המאפשר ללובשים להתאים את רצועת הסנדל ללא צורך בקשרים מסורבלים. במשיכה קלה תוכלו להרפות או להדק את הרצועות לפי העדפתכם.

 

קיימות וחיבור לטבע

אנחנו גאים לומר שסנדלי SOLO עשויים מ-100% חומרים טבעוניים ומשלבים כ-30% חומרים ממוחזרים. כך הם ממזערים את ההשפעה הסביבתית מבלי להתפשר על איכות או ביצועים.

מבחינתנו, סנדלי ברפוט הם לא רק טרנד מגניב, הם חלק מדרך חיים של דאגה וחיבור אל הטבע. הרצועות והסוליות הדקות והתמיכה המינימליסטית מחייבות את הצועדים להיות בתשומת לב רבה יותר לכל תנועה, לפתח קשיבות ומודעות אל הגוף וגם אל הסביבה המקיפה אותם. מהנקודה הזאת מתפתחת הערכה, הבנה והרמוניה גדולה יותר עם השכנים שלנו – העצים ובעלי החיים שגרים לצידנו על כדור הארץ.

 

אז מה דעתכם? מוכנים לתת להליכה יחפה ניסיון?