כולנו מודעים ליתרונות הרבים שבשתיית מים. בכל זאת – 70 אחוזים מגוף האדם זה לא הולך ברגל. העניין הוא שהרבה דברים בריאים לנו. אנחנו מיישמים אותם באדיקות למשך שבוע אבל מהר מאוד שוקעים אל היומיום ופשוט שוכחים.
כשאנחנו בבית זה קל יותר. הברז לרשותנו 24/7 ומזכיר לנו למלא את הכוס וללגום מדי פעם.
אבל מה קורה כשאנחנו יוצאים החוצה? הרבה פעמים אנחנו כל כך עסוקים ופשוט שוכחים לשתות. במיוחד בחורף כשקר ואנחנו אפילו לא שמים לב שאנחנו צמאים, והשעות חולפות מבלי שלקחנו אפילו שלוק.
אספנו עבורכם 5 טיפים מנצחים כדי לשתות מספיק מים גם כשאתם יוצאים מהבית – במשרד, ברכיבה על האפניים, ביום סידורים או בטיול:

1. קחו את המים שלכם ברב פעמי
בין אם אתם מעדיפים בקבוק שתוכלו לקחת בתיק למשרד, בקבוק ספורט שיתאים לחדר הכושר או אולי שלוקר אם אתם יוצאים לחיק הטבע – תמיד תעדיפו מיכל רב פעמי על פני בקבוק פלסטיק חד פעמי.
זה אולי נשמע קצת מצחיק – אבל בני אדם מפתחים קשר רגשי לחפצים שלהם. ברגע שיהיה לכם בקבוק רב פעמי קבוע, יש פחות סיכוי שתשכחו אותו או תזרקו אותו בטעות לפח.
תבחרו בקבוק בצבע ובנפח שאתם אוהבים. תוכלו להשאיר אותו עמוד על השולחן במשרד, או קבוע בתיק הגב, ומהר מאוד הוא יהפוך לחלק מההרגל החדש שלכם לשתות הרבה.
חוץ מזה – שתייה ממיכל קבוע היא הרבה יותר ידידותית לסביבה!

2. תשאירו את השתייה שלכם במקום נגיש
אם לא תראו את הבקבוק שלכם מול העיניים כל הזמן – סיכוי גבוה יותר שפשוט תשכחו ממנו. כמו שנהוג להגיד – "רחוק מהעין רחוק מהפה" – ככה המשפט הזה הולך נכון? 😉
ברגע שתסגלו את ההרגל להניח את הבקבוק בטווח שדה הראייה שלכם – כבר עשיתם חצי עבודה.
חשוב שהוא יהיה כל הזמן במרחק שליחת יד ולגימה.
ככל שהגישה אליו תהיה קלה ונוחה יותר – כך יהיו לכם יותר מים בבטן בסוף היום. וזה בדוק.

3. שימו תמונה של מים במסך הבית של הטלפון
לזה לא ציפיתם נכון?
בדרך כלל אומרים שמומלץ לשים בטלפון תזכורת לשתות מים כל חצי שעה – אבל בואו נודה באמת זה מעצבן לאללה ואחרי כמה זמן פשוט עושה קונוטציה שלילית לשתיית מים. וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים.
שיטה טובה יותר לדעתנו היא פשוט להחליף את תמונת מסך הבית במכשיר שלכם לתמונה יפה של מקור מים צונן. למשל – תמונה שלכם עם חברים במעיין או ליד מפל מים גדול.
ברגע שתסתכלו על התמונה תרגישו מיד צורך להתרענן, וזה יזכיר לכם לקחת עוד לגימה…

4. דעו כמה באמת אתם צריכים לשתות
כמות המים המומלצת לאדם תלויה בלא מעט משתנים – משקלו, גילו, מינו וכמובן במזג האוויר. שיטה ידועה לחישוב מוערך של כמות המים המומלצת היא להכפיל את משקל גופנו ב-0.03 או במילים אחרות – כשלושה אחוזים ממשקל הגוף.
לדוגמא: אם מישהי שוקלת 70 קילו, היא תכפיל את משקלה ב0.03 ותתקבל התוצאה 2.1 – שמהווים את מספר הליטרים שעליה לשתות בכל יום.
לפעמים אנחנו בטוחים שעלינו לשתות "כמה שיותר!", אבל האמת היא שזה לא נכון, לא ריאלי ואפילו עלול להיות מסוכן.
כל אחת ואחד מאיתנו צריכים לשתות את כמות המים שמתאימה לנו, למזג האוויר ולאורח החיים הספציפי שאנחנו מקיימים.
כמובן שאם אנחנו יוצאים לטיול נדאג לקחת שלוקר של 3 ליטר לפחות. ואם אנחנו נוהגים לעשות הרבה ספורט נוודא שאנחנו מוסיפים עוד 0.5-1 ליטר לצריכה היומית.
לצד כל זה חשוב לזכור שהגוף שלנו מקבל נוזלים גם מהמזון שאנחנו אוכלים, מכוס הקפה של הבוקר וגם מהמיץ שהזמנו במסעדה.

5. תתחילו בקטנה
לפעמים הסיבה שאתם לא מצליחים להתמיד בהרגל החדש היא מפני שהצבתם יעד גבוה מדי. אם עד היום שתיתם חצי בקבוק מים ביום – אנחנו ממליצים להחליט על יעד ראשון של שתיית בקבוק שלם, בכל יום, למשך שבוע.
זה יעד ריאלי ואפילו קל. אתם יודעים שאתם מסוגלים לעמוד בו וכבר בתום שבוע אחד תהיה לכם חוויית הצלחה וסיפוק.
לא באנו לבאס אבל לפי המחקרים ב-80-90 אחוז מהמקרים אנשים יתקשו לשנות את ההרגלים היומיומיים שלהם. אחת הסיבות לכך היא מפני שהם מציבים יעדים לא הגיוניים, נוחלים אכזבה קשה ומוותרים מהר מאוד.
אם תציבו לעצמכם בכל פעם מטרה קטנה יחסית, לטווח זמן קצר – ומשם תתקדמו, הסיכויים שתתמידו עולים בהרבה.

שתיית מים באופן יומיומי ולאורך כל פעילות היא חשובה לבריאות של כולנו. אם הטיפים שלנו עזרו לכם לשתות יותר מים מחוץ לבית – ספרו לנו על כך!

אפשר דרך עמוד צור קשר באתר או ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם.
לרוויה!