אחד הערכים שמובילים את שורש הוא שמירה על הסביבה. המחויבות שלנו לטבע באה לידי ביטוי בכל צעד שלקחנו מהיום הראשון. בדיוק בגלל זה החלטנו שכל התיקים החדשים שלנו יקבלו את “הסימן הכחול”. ה-blue sign הוא תקן בינלאומי שמבטיח מקסימום איכות ומינימום פגיעה בטבע. זאת באמצעות בדיקה דקדקנית של כל שלב במהלך היצור.

עם גל המודעות לנזקי משבר האקלים וההתחממות הגלובלית – גם הישראלים התחילו לחפש מוצרים ברי קיימא שיחזיקו מעמד לשנים רבות ולא יתקלקלו אחרי שימוש וחצי.

אבל מה עם תהליך היצור? שרשרת ארוכה של תחנות מחברת בין המפעל ועד למדף בחנות. לצרכן לא קל לעקוב בשבע עיניים אחרי המסלול הזה. וכאן נכנס לתמונה ה-blue sign.

מפעלים או מוצרים המחזיקים בתו התקן מבטיחים לצרכן שלושה דברים:
1. היצור נעשה תוך פגיעה מינימלית בסביבה.
2. החברה עושה שימוש אחראי במשאבים טבעיים.
3. תהליך היצור איננו מסוכן לעובדים.

תיק Hipster Ultra עם הסימן הכחול

כדי לקבל את הסימן, חומרי הגלם חייבים לעמוד במספר קריטריונים: המפעל צריך לנהוג בשקיפות מוחלטת ולבצע מעקבים על כל מידע רלוונטי לסביבה ולביטחון העובדים והלקוחות. את כל הדברים האלה אנחנו כמובן עושים במפעלים שלנו, אבל הפעם החלטנו לקחת עוד צעד קדימה. כל הבדים בהם אנו משתמשים כדי לייצר את התיקים – Hipster Ultra, Summit, Fuse, Air Fuse – מגיעים היישר ממפעלים שמאושרים על ידי blue sign.

תעשיית הטקסטיל נחשבת לתעשייה השנייה המזוהמת ביותר בעולם. התעשייה צורכת כ-20 אחוזים מכמות המים העולמית ומהווה את אחד הגורמים העיקריים לזיהום מי שתיה ורחצה. כל זה לגמרי מנוגד לדרך של שורש. חשוב לנו שתרגישו לגמרי שלמים עם מה שאתם סוחבים על הגב. בכל מובן.

לצד הסימן החדש, אנחנו משתדלים למזער את הפגיעה בסביבה גם בדרכים נוספות. גגות המפעלים שלנו מכוסים בפאנלים סולריים, והחזון שלנו הוא להתנתק לחלוטין מחברת החשמל. הרוב המוחלט של המוצרים שלנו עשוי מחומרים טבעוניים בלבד, בעבודת יד וללא מכונות כבדות מזהמות. הנחתום לא מעיד על עיסתו, אבל למזלנו אנחנו לא צריכים. בכל יום אנחנו מקבלים תמונות של סנדלים ושאר מוצרים אשר “שרדו” שנים רבות של שימוש אינטנסיבי.

ב-2020 היד קלה על העכבר והזמנות חדשות מתבצעות בכל רגע נתון. אנחנו קוראים לכם – לעצור רגע לפני הקנייה הבאה. לבדוק גם את טביעת הרגל האקולוגית לפני הרכישה. בסופו של דבר כולנו כאן בדיוק לאותה מטרה.