הסתכלת פעם על ילד קטן שעושה את צעדיו הראשונים בעולם? הוא מתרומם ברגליים יחפות, מבולבלות, לומדות את השטח. הוא מועד וקם שוב, מבין לאט לאט איך זה ששתי הכפות הקטנות שלו אמורות לשאת את כל משקל גופו. הוא מתייצב. וכאילו בשנייה אחת הכל נראה לו הגיוני – שיווי המשקל, התנועה, ההתקדמות. פתאום הוא יודע ללכת. עד הרגע ששוב משהו משתנה: מישהו עוטף את כפות הרגליים שלו ב… נעליים.

 

הנעליים שינו את האופן שבו בני האדם דורכים. הסיבה הראשונה לכך היא שההגנה רבת השכבות מעודדת אותנו לצעוד ללא פחד ועם פחות תשומת לב לכל צעד, כי מה כבר יכול לקרות? אם באופן טבעי אנחנו דורכים בצורה שתמנע זעזועים – בנעליים רבות קיימים בולמי זעזועים מובנים. בנוסף – ברוב הנעליים קיים “דרופ” – מידה מסוימת של הקשתה ותמיכה בין העקב, דרך קשת הרגל ועד האצבעות. כשאנחנו הולכים יחפים – אין לנו שום תמיכה מובנית כזאת ולכן מן הסתם הצעדים נראים אחרת.

 

ב2009 יצא לאור רב המכר העולמי “נולדנו לרוץ” מאת כריסטופר מקדוגל, עיתונאי ורץ חובב למרחקים ארוכים. מקדוגל חקר את שבט הטאראהומרה אשר מתגוררים בצפון-מערב מקסיקו ונחשבים לרצים מעולים למרחקים ארוכים. הם מסוגלים לרוץ עד כ-320 ק”מ במשך יומיים שלמים, כשעל כפות רגליהם סנדלי עור פשוטים ודקים בלבד. בספר הוא מתאר את פליאתו למול הריצה הכמעט יחפה של אנשי השבט, מגולל את ההיסטוריה של הריצה ומסביר עד כמה השתנתה צורת ההליכה והריצה שלנו מאז שפיתחנו את הנעליים התומכות. הספר הזה היה חלוץ ראשון, יריית פתיחה לטרנד בינלאומי שזכה לשם – הנעלה מינימליסטית או – סנדלי ונעלי ברפוט (Barefoot shoes). וכן – סנדלי SOLO של שורש שייכים לטרנד הזה ממש.

אז מה זה סנדלי ברפוט?

סנדלי ונעלי ברפוט מתוכננות כך שיספקו הגנה מסוימת לכף הרגל מפני קוצים או אבנים חדות בדרך, ובמקביל ישמרו את יתרונות ההליכה והריצה היחפה. במילים אחרות – אלו נעליים וסנדלים שכל מטרתם לדמות עד כמה שניתן את האופן שבו נולדנו לצעוד ולרוץ – יחפים.

 

לסנדלי ונעלי ברפוט יש מספר מאפיינים קבועים:

  1. סוליה דקה: בדרך כלל 4-12 מ”מ
  2. סוליה גמישה המאפשרת תנועה טבעית
  3. משקל קל
  4. דרופ: 0 – 1
  5. עיצוב מינימליסטי

 

השילוב של כל המאפיינים הללו מחזירים את כפות הרגליים לתנועה טבעית יותר. הסוליה הדקה מאפשרת להולכים להרגיש את תוואי השטח של הקרקע כמו שהוא. כפות הרגליים מתאמצות יותר כיוון שאין להן את התמיכה אליה התרגלו בנעלי ספורט, שרירים מסוימים מתארכים ואחרים מתחזקים. גידים הופכים גמישים יותר ופעולת ההליכה הופכת דומה יותר להליכה של ילדים קטנים – עם שיכוך זעזועים טבעי ותשומת לב רבה יותר לכל צעד. בסנדלי סולו של שורש יש את כל המאפיינים הללו ועוד רבים אחרים על מנת לתת לך חוויה טבעית ונעימה בכל צעד.

 

כדאי לדעת – לפעמים אנשים זקוקים לתקופת הסתגלות כאשר הם עוברים להנעלה מינימליסטית ובוחרים בסנדלי ברפוט. לוקח זמן עד שכפות הרגליים מתרגלות להפעיל את השרירים שבעבר נתמכו על ידי הנעל. יחד עם זאת – אנשים רבים טוענים שהמעבר לסנדלי ונעלי ברפוט עשה להם רק טוב, ולאחר תקופת ההסתגלות הם לא חולמים לחזור שוב לנעליים עם תמיכה.

חברים הולכים עם סנדלי סולו

 

סנדלי SOLO הם סנדלי ברפוט שמתאימים לכולם

כשנחשפנו בשורש לטרנד הברפוט ידענו שחשוב לנו להביא אליו בשורה חדשה. ליצור סנדלים שיהיו כל מה שהישראלים מחפשים. לקחת את הנוחות והאיכות של סנדלי שורש ואת הניסיון של מעל 30 שנה ולתרגם אותם לתוך עולם הברפוט. היה לנו חשוב שסנדלי סולו יתאימו גם לטיולים, יתייבשו במהרה וימנעו החלקה כמו כל שאר סנדלי שורש, ומצד שני יתאימו גם ליומיום. כיום אנשים צועדים עם סנדלי סולו לכל מקום – סטודנטים הולכים עם סנדלי SOLO לאוניברסיטה או למכללה, יוצאים עם הכלב לסיבוב ואפילו רוקדים איתם במסיבות.

 

עובי הסוליה של סנדלי סולו הוא 12 מ”מ והדרופ הוא 0. בחרנו ליצור סנדלים בעובי העליון של ההנעלה המינימליסטית כך שיתאימו כמעט לכל אחד ואחת. SOLO יכולים לשמש כ”סנדלי כניסה” לתחום הברפוט. הרוב המוחלט של הנועלים טוענים שהם נוחים כבר מהצעד הראשון והם לא נדרשו לתקופת הסתגלות על אף הסוליה הדקה והיעדר התמיכה. נועלי ברפוט מנוסים מספרים שעם סולו הם מרגישים בנוח ללכת שעות ארוכות וכפות הרגליים לא מתעייפות כלל. משקל סנדלי סולו הוא כ-390 גרם לזוג, מה שהופך אותם לסנדלים מושלמים לקחת בתיק לכל מקום ולהוציא כשרוצים להכנס למאגר מים.

 

יושבים על גשר עם סנדלי סולו

 

עם סנדלי SOLO שומרים על הסביבה

סנדלי סולו עשויים 100% חומרים טבעוניים ומשולבים בהם 30% חומרים ממוחזרים.הסנדלים מיוצרים בעבודת יד ללא מכונות מזהמות כאן בישראל במפעלי החברה בטירת הכרמל. כמו כן, סנדלי סולו מגיעים בשקית רשת רב פעמית שיכולה לשמש לנשיאת בגדים רטובים אחרי רחצה, לאריזת חפצים קטנים לטיסה ועוד.

 

ערכים של שמירה על הסביבה וקיימות מובילים את חברת שורש מיום הקמתה. כבר מעל עשור שעל גגות המבנים שלנו מותקנים פאנלים סולאריים. את החשמל שאנו מפיקים אנו מוכרים לחברת החשמל ואת הרווחים תורמים לקהילה. זאת לצד עוד 5% מהרווח הנקי שאנו תורמים לקהילה בכל שנה. אנו מקפידים לעבוד עם ספקים אשר דואגים לתנאי העובדים שלהם כמו גם לכדור הארץ (זה בדרך כלל בא ביחד…). והכי חשוב – אנחנו מייצרים בישראל, בעבודת יד, מצמצמים עד כמה שניתן טיסות ואפילו רכבי החברה שלנו חשמליים. בקיצור, כשבוחרים בסנדלי SOLO אפשר להיות בטוחים שדואגים לסביבה.

 

אם יש לך שאלות נוספות על סנדלי סולו, על הנעלה מינימליסטית, סנדלי ונעלי ברפוט או בכלל על סנדלי שורש – נשמח מאוד לדבר!

תמיד אפשר לכתוב לנו באינסטגרם או בפייסבוק של שורש.