חוף אכזיב וראש הנקרה, עין חרדלית, מערת קשת ומבצר יחיעם הם רק חלק מהמקומות הנפלאים שאפשר לבקר בהם בגליל המערבי, אז קבלו את 5 המומלצים של האפליקציה מפה לשם

כמובן שאת את כל המקומות בכתבה, טיפים חשובים ועוד המון רעיונות לטיולים וחוויות תמצאו באפליקציה ‘מפה לשם’ מבית שורש, להורדה חינם באנדרואיד ואפל

 

פארק גורן

נוף, נוף ועוד קצת נוף…פארק גורן הוא אחד מהפארקים הגדולים והפופולריים ביותר בגליל המערבי. בפארק פזורים מספר חניונים של קק”ל, מוצלים על ידי עצי החורש והנוף הנשקף מכול עבר מהווה תפאורה נפלאה לפיקניק. בפארק ישנם מסלולים בדרגות קושי שונות, למשפחות היינו ממליצים על שביל הבולענים המעגלי שיוצא מהחניון בכניסה. וגם על שביל חוצה פארק שיוצא ממצפור המונפורט, שימו לב שהשביל הוא קווי ויש לחזור באותה הדרך. הירידה והעלייה למבצר מהמצפה ממומלצת לילדים מנוסי הליכה.

הטיפ שלנו

למי שבא בשביל לנוח יש גם דרך סלולה לרכב הסובבת את הפארק, מצאו לכם פינה שקטה והתמקמו לפיקניק…

איפה?

כפתור ‘ניווט’ באפליקציה ‘מפה לשם’ יוביל אתכם עד לנקודת ההתחלה.

פארק גורן

פארק גורן | צילום: עינב לנדאו

מבצר יחיעם

מבצר יפהפה ומרשים מאוד מבחינה אדריכלית, שהשתמר היטב, ויש לו תצפיות נוף מרהיבות של הגליל המערבי. המבצר נמצא בתוך קיבוץ יחיעם, והוא בעצם מתחם שכולל מספר מבנים, בראשם המגדל.

הוא מאופיין בשלל קשתות, חדרים עם תקרות גבוהות, שביניהם עובר שביל מעגלי ומשולט. באחד החדרים במתחם מוצג סרט על המקום. לילדים יש הרבה שטח לרוץ ולטפס, וילדים גדולים יותר ובעלי דמיון ייהנו מסיפורי האבירים של המקום.

השביל נגיש לעגלות , מלבד העלייה למגדל.  במתחם יש גם חורשה עם ספסלי פיקניק ומזנון, והוא גם מתאים לקמפינג.

הטיפ שלנו

מדי שנה בחול המועד סוכות מתקיים במקום פסטיבל הרנסנס, מומלץ לברר פרטים ברשות שמורות הטבע והגנים.

איפה?

כפתור ‘ניווט’ באפליקציה ‘מפה לשם’ יוביל אתכם עד לנקודת ההתחלה..

מבצר יחיעם

מבצר יחיעם | צילום: עינב לנדאו

עין חרדלית

אז נכון השם עין חרדלית לא עושה חשק להגיע למקום אבל תאמינו לנו, אתם תודו לנו על שגילינו לכם את המקום הקסום הזה. יש לחנות בחניה או לאורך הכביש וללכת לעבר השער, לעבור אותו ולהמשיך עוד כמה עשרות מטרים עד שתראו את הירידה לנחל מצד שמאל. ואז יתגלה בפניכם פלג מים רדוד וצלול שניתן ללכת לאורכו עם בריכות שכשוך והכול מוצל על ידי עצי דולב ענקיים, עצי תאנה ועוד. לאורך כל הטיול ניתן לנוח לצד המים, מומלץ להביא מחצלת למצוא פינה ופשוט להסתלבט בטבע, הילדים כבר ישתגעו על בריכות השכשוך.

הטיפ שלנו

המקום הפך לפופולארי ובצדק, הגיעו מוקדם בשבתות וחגים, המקום גדול אז גם כשעמוס יש תחושה שיש מקום לכולם. ובבקשה נא לשמור על הניקיון של המקום, קחו אתכם את הזבל.

איפה?

כפתור ‘ניווט’ באפליקציה ‘מפה לשם’ יוביל אתכם עד לנקודת ההתחלה.

עין חרדלית

עין חרדלית | צילום: עינב לנדאו

מעין אשחר לעין מירב

אם אתם לנים באזור הגליל המערבי או סתם מתחשק לכם טיול מוצל עם מעיין לשכשוך, אתם במקום הנכון. כפתור ‘נווט’ באפליקציה יוביל אתכם עד לחניון אשחר, בדרך תעברו את נחל הגעתון, שימו לב – אם יש זרימה חזקה בנחל לא ניתן לחצות עם הרכב.

את החניון תזהו לפי האקליפטוסים ובימי שבת גם לפי הרעש… המעיין נובע כל השנה והמים צלולים ונעימים. אנחנו השארנו את השכשוך לסוף והתחלנו בטיול, ליד הנביעה תמצאו את העמוד של קק”ל והסימון השחור.

הסימון השחור והשילוט של קקל יובילו אותנו למעלה הגבעה ולעץ חרוב גדול, וזה הזמן למנוחה בצל העץ ולתצפית מרהיבה על הים וההרים מסביב. ירידה מההר מביאה אותנו עד לצומת דרכים, אנחנו ממליצים לפנות ימינה ועכשיו להתרכז כי עין מירב נסתר וללא שילוט. לאחר שפנינו ימינה, נעבור אבן חלקלקה ומצד ימין על ראש של גבעה במרחק כמה עשרות מטרים נזהה כמה אקליפטוסים, שם מסתתר עין מירב. הדרך למעיין עוברת דרך עצי תפוזים, כך תדעו שאתם במקום הנכון. המעיין עצמו לא ראוי לשכשוך אבל יש שולחן לצידו והמון צל, מקום נחמד לעצירה. מהמעיין נחזור לשביל הראשי, נפנה שמאלה ונמשיך בנקיק של נחל מירב (לא לעלות לשבילים המובילים למעלה הגבעה) עד שנגיע חזרה אל המעיין. אורך המסלול כ 4 ק”מ לערך, המסלול עצמו לא קשה, אולי קצת ארוך לקטנטנים.

הטיפ שלנו

כמה דקות נסיעה מעין אשחר ואתם במבצר יחיעם, מבצר צלבני מרשים ונוף משגע, אל תפספסו! לחצו על ‘עוד מסביב’ באפליקציה ותמצאו את הטיול בקלות ועוד רעיונות לבילוי באזור.

איפה?

כפתור ‘ניווט’ באפליקציה ‘מפה לשם’ יוביל אתכם עד לנקודת ההתחלה.

מעין אשחר

מעין אשחר | צילום: עינב לנדאו

מערת קשת

מערת קשת היא טיול מושלם עם עגלה אך גם הילדים הגדולים ייהנו כמובן. מהחניה של מערת קשת ישנו שביל ברור וסלול עד למערה, בתחילת השביל ישנו בוסתן חביב ומספר שולחנות, עמדות תצפית והמון נוף משגע. המערה מפתיעה בגודלה בצורתה במיוחדת, למרות הרושם שמתקבל הקשת חזקה ויציבה, ניתן לעלות עם הילדים ללא חשש. לאחר הביקור במערה, נחזור על עקבותינו, ניתן לעשות פיקניק בפארק אדמית או ביער חניתה הסמוך. המסלול חשוף לשמש ואורכו כק”מ לערך, אך גם בימי קיץ ישנה בריזה נעימה.

הטיפ שלנו

המערה היא מקום מגוריהם של שפני סלע רבים, חיה חמודה החביבה על ילדים, אם נשמור על שקט נוכל לראות את השפנים מציצים ממאורותיהם.

איפה?

כפתור ‘ניווט’ באפליקציה ‘מפה לשם’ יוביל אתכם עד לנקודת ההתחלה.

מערת קשת

מערת קשת | צילום: עינב לנדאו