לפני שהקורונה נכנסה לחיינו בסערה, לרבים כבר היו כרטיסי טיסה למגוון יעדים בעולם. חלמנו בהתרגשות על טרק בהודו, סיור אמנות בספרד או שקיעה בסיני. את התכניות הקודמות נצטרך להשהות, אבל אנחנו לא מתייאשים בקלות.
אספנו במיוחד עבורכם רשימה של 8 מקומות כאן בארץ – שמזכירים את האתרים האייקונים מעבר לים.

אז נכון, זה לא אותו דבר. אבל העושר הטבעי והתרבותי במדינה הקטנה שלנו לגמרי נותן פייט.

1. שדה הלבנדר ברמת הגולן יפה ממש כמו השדות בפרובנס
אזור פרובאנס שבדרום צרפת מתגאה בשדות הלבנדר הגדולים בעולם. הצמחים הסגלגלים משתרעים על שטח אדיר ויוצרים מראה מיוחד במינו. בנוסף ליופים הם גם ידועים בתכונות מרפאות ובריח נפלא. אלא שלא צריך להרחיק לכת עד צרפת כדי לחזות בהם. מרכז המבקרים “עזיזו – לבנדר בגולן” מאפשר לכל מי שרוצה לצעוד בשבילי הלבנדר, בתיאום מראש וללא תשלום!

מימין: שדה הלבנדר ברמת הגולן. משמאל: השדה בפרובנס (צילום: עמית וקסלר)

2. הקניון האדום באילת דומה ל”אנטילופ” באריזונה
אחד מטיולי החובה כשמגיעים לאריזונה הוא “קניון האנטילופ”. צורתו המיוחדת וצבעו האדום מושכים אליו מליוני מטיילים מכל העולם. לא רבים יודעים, אבל כאן בארץ יש לנו קניון שווה לא פחות שמזכיר במעט אז זה שבארה”ב. הקניון האדום נמצא במרחק נסיעה קצרה מאילת, ובתוכו מסלול מוצל ונוח להליכה.

מימין: הקניון האדום באילת. משמאל: קניון אנטילופ

3. מערת הנטיפים שורק מתחרה במערת הנטיפים “פונג נה” בויאטנם
אם עשיתם את הטיול הגדול שלכם במזרח – בטח הגעתם למערת הנטיפים פונג-נה שבויאטנם. ואם הטיול הגדול שלכם נדחה בגלל הקורונה – אתם יכולים לבקר במערת הנטיפים שורק שבהרי יהודה. חלק מהזקיפים והנטיפים שבתוכה הם בני יותר מ300,000 שנה!

מימין: מערת הנטיפים שורק. משמאל: מערת “פונג נה”

4. הנקרות בראש הנקרה מזכירות את “סנוטה 2 העיניים” (דוס אוחוס) במקסיקו
מקסיקו מפורסמת בין היתר בזכות הסנוטות שלה – בולענים שנפערו בסלע והוצפו במי תהום מתוקים. אחד ממאגרי המים האלה נקרא “סנוטה 2 העיניים”, וזאת מפני שהוא מורכב משתי סנוטות מחוברות במערה תת קרקעית.
המקום הקסום הזה יכול להזכיר את הנקרות הקסומות לא פחות בראש הנקרה. אנחנו ממליצים לתאם מראש ולשוט אליהן מוקדם בבוקר בקיאקים!

מימין: הנקרות בראש הנקרה. משמאל: סנוטה “דוס אוחוס”

5. שמורת מעלה גמלא מזכירה את המאצ’ו פיצ’ו בפרו

אחד משבעת פלאי עולם הוא המאצ’ו פיצ’ו – עיר שנבנתה בידי אנשי שבט האינקה ושרדיה נשמרו בראש הר גבוה, בסמוך לעיר קוסקו, עד היום.
בדומה לכך, על ראש ההר בשמורת הטבע מעלה גמלא תוכלו למצוא מבני קבורה עתיקים הבנויים מאבנים ועצמות, חלקי מבנים מתקופת בית שני ואת שאריות הכפר הנוצרי דיר קרוח. צורת השמורה, אשר מזכירה דבשת של גמל, מאפשרת תצפית יפיפייה על נוף ירוק עשיר בצמחייה וגם בכך מזכירה את ההר הפורח בפרו.

מימין: שמורת מעלה גמלא. משמאל: המאצ’ו פיצ’ו

6. שונית האלמוגים באילת מרהיבה כמו בסיני
שונית האלמוגים באילת מחליפה את השוניות שבסיני. שמורת חוף האלמוגים היא השונית היחידה בישראל. היא נחשבת לאחת השוניות היפות בעולם ולכן מהווה מוקד לצוללנים רבים בכל שנה (כנראה השנה תהיה לכם קצת יותר פרטיות…).

מימין: השונית באילת. משמאל: השונית בסיני

7. בירושלים תקבלו 8 שערים במקום שער הניצחון בפריז
בכיכר שארל דה גול שבפריז עומד שער מרשים המתנשא לגובה 50 מטרים. השער מסמל את ניצחונו של נפוליאון בקרב מפורסם, ובנייתו ארכה כ-30 שנים.
שערי ירושלים אמנם מעט נמוכים יותר, אבל יש שמונה מהם! השערים מאפשרים כניסה ויציאה מהעיר העתיקה דרך החומות; פרט לשער הרחמים שנאטם עם השנים. צאו לסייר בין השערים (עם מסכה!) ותגלו אילו סיפורים הם מסתירים…

מימין: השער החדש בירושלים. משמאל: שער הניצחון

8. ואחרון חביב – תודו שארומה זה קופי סטארבקס.