אתם מכירים אותם כסנדלים שמלווים אתכם בכל טיול, אבל מאחורי זוג השורש שלכם מסתתר הרבה יותר; טכנולוגיה, יצירתיות, נחישות וחדשנות ישראלית הם רק חלק מהרכיבים שהפכו את המותג שלנו לסיפור הצלחה בינלאומי ואת הסנדלים שלנו למוצר הצריכה הכי ישראלי שיש. רוצים לקבל הטבה מיוחדת? שווה לקרוא עד הסוף

החל מפלאפל, עבור בחוצפה הישראלית המפורסמת ועד להמצאות שנחשבות לפסגת הטכנולוגיה ושינו את העולם: לא חסרים דימויים שעולים לראש כשחושבים על מונח הישראליות. אבל גם אם שרוליק (אותו איור מפורסם של הצבר הקלאסי מאת המאייר דוש) של ימינו הוא סטארט-אפיסט יצירתי ונועז שמחזיק פלאפל ביד אחת ועכבר מחשב ביד השנייה, דבר אחד בטוח: על סנדלי השורש שלו הוא לא מוותר, לא משנה איפה הוא נמצא.

אולי זה קשור באיכות הבלתי מתפשרת של הסנדלים שלנו – תוצר ישיר של התעקשות להמשיך ולייצר כל סנדל בעבודת יד (וכך גם לוודא שהוא זוכה לשכבה נוספת של בקרת איכות לאורך כל שלבי הייצור) – או לטכנולוגיות שמוטמעות בתוך כל סנדל של שורש (החל מטכנולוגיות הגומי המתקדמות דרך 7 נקודות האחיזה שמחזיקות את הסנדלים במקום ועד לטכנולוגיית הייבוש המהיר של הרצועות שלנו), מה שלא יהיה, כולנו יודעים שאף מלתחה ישראלית לא שלמה בלי לפחות זוג אחד של סנדלי שורש. עובדה: בסקר שקיים מטה כחול-לבן של משרד הכלכלה והתעשייה בשנת 2018, הסנדלים שלנו נבחרו למוצר הצריכה הכי ישראלי שיש. אבל איך סיפור ההצלחה הזה התחיל? התשובה קשורה – איך לא – בציון דרך ישראלי מאוד: טיול אחרי צבא.

הכיף מתחיל מהשורש

השנה היא 1982 ובני הזוג יוקי גיל ודניאל בנוזיליו עולים על מטוס בדרך לטיול בן שנתיים מסביב לעולם. בין צבירת חוויות בטרקים שבדרום אמריקה להשתאות מהעדינות והיופי שטומנת בחובה התרבות היפנית, מבינים השניים שמשהו מהותי חסר למטיילים שהם פוגשים בדרך: סנדלי טיולים איכותיים, שיחליפו את נעלי ההליכה הכבדות והיקרות שהיו פופלאריות באותן שנים.

מרבית האנשים היו שוכחים מהעניין בשנייה שהיו חוזרים הביתה, אבל לשמחתנו – לא זה היה המקרה עם יוקי ודניאל. כשהם חזרו ארצה, שכרו השניים דירת חדר קטנה בתל אביב ובתוכה החלו לנסות לייצר את הסנדלים עליהם חלמו. לא היה להם מושג איך מייצרים נעליים, עובדה שעזרה להם לחשוב מחוץ לקופסה וליצור יש מאין. מכונת תפירה משומשת שנקנתה מחסכון בר-המצווה של יוקי היתה אמצעי הייצור העיקרי בו השתמשו ובמשך שנתיים הם התנסו בחומרים שונים והקדישו מאות שעות של ניסוי וטעייה לפיתוח סנדל הטיולים הראשון בעולם.

הכל התחיל ממכונת התפירה הזו. יוקי גיל אז

לילה אחד, בשנת 1990, יוקי העיר בהתרגשות את דניאל כדי להראות לה פלא; לאחר יום ארוך של נסיונות ופיתוח, נולד הסנדל הקלאסי של שורש! אותו אב טיפוס בראשיתי כלל את מערכת שלוש הרצועות המתכווננות, שלימים הפכה לפטנט הבינלאומי הראשון של חברת שורש.

שעות של ניסוי וטעייה. אבטיפוסים קדמוניים של סנדלי שורש

במקביל לפיתוח הסנדלים – ומתוך תפישת עולם מקיימת – יוקי ודניאל המציאו גם את שקית הסנדל המפורסמת של שורש. השקית נועדה להחליף את קופסאות הנעליים, היא עשויה ריבוע בד אחד ועוצבה בהשראת אמנות האוריגמי היפנית, אליה נחשפו כשטיילו ביפן. פלא שהשקית הפכה איקונית בפני עצמה?

מכים שורשים

מאז ועד היום, אפשר לומר ש”קצת” גדלנו: למעלה מ-200 עובדים מועסקים במפעלים שלנו שממוקמים בחוף הכרמל והמוצרים שלנו משווקים לא רק בארץ, אלא גם במעל ל-45 מדינות בעולם. למרות זאת, כאמור, על איכות אנחנו לא מתפשרים ולכן הסנדלים שלנו ממשיכים להיות מיוצרים ב-100% עבודת יד ובשיטות מסורתיות. והכי חשוב, במפעל ייצור הסנדלים שלנו שבטירת כרמל.

יוקי גיל, מייסד שורש

אם תשאלו אותנו, השילוב בין מסורת לשימוש בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, הוא סוד הקסם שלנו כבר כמעט 30 שנה. למרות שאנחנו בסביבה כבר לא מעט זמן – אנחנו מקפידים להתחדש ולחדש, להתפתח ולגדול יחד איתכם. העובדה שאתם מצביעים לנו דרך הרגליים משמחת ומרגשת אותנו בכל יום מחדש ומזכירה לנו שאין תחליף לעבודה קשה, נחישות ואהבה. רק תשאלו את שרוליק ההייטקיסט ותראו שהוא יסכים איתנו, רגע אחרי שיסיים את מנת הפלאפל היומית, כמובן.

—–

יש לכם שאלות? רוצים לספר לנו על המוצרים שלנו, או לקבל הזדמנויות לזכות בהם? מוזמנים לקפוץ לבקר בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם שלנו ולדעת לפני כולם מה אנחנו מתכננים. נתראה!  

——————————————————————————