כל מי שיצא פעם לטיול יודע שחלק בלתי מבוטל מחוויה מוצלחת קשור בלוגיסטיקות – הקטנות והגדולות גם יחד – שמתלוות לטיול. החל משלב האריזה, דרך הדלקת המדורה ועד הבחירה במיקום הכי מוצלח לאוהל: אספנו עבורכם שמונה טיפים מעולים שיהפכו את הטיול הבא שלכם להרפתקה כיפית במיוחד. שנתחיל?

1. איך אורזים תיק לטיול?

כשאתם אורזים, כדאי להתחיל מהכנסה של הדברים הגדולים אל התיק. אחרי שדחפתם את כל מה שתופס הכי הרבה מקום, מלאו את החלל שנשאר בחפצים הקטנים. בנוסף, מומלץ לגלגל את הבגדים ולא לקפל אותם; לא רק שהגלגול חוסך מקום, הוא גם עוזר לשמור על הבגדים שלכם פחות מקומטים.

2. לישון בראש שקט

ישנים בשטח? את האוהל כדאי למקם על פני קרקע שטוחה, לא באמצע שביל או דרך (מטעמי בטיחות) ולא מתחת לעץ – כדי להימנע מקריסת ענפים על האוהל.  אפילו אם אתם לא ישנים באתר מוסדר ואין סביבכם אנשים, מומלץ לקשור סרטים זוהרים למוטות האוהל, כדי למנוע מאחרים להיתקל באוהל שלכם בחושך. אף אחד לא אוהב להתעורר בבהלה מאדם אחר שנתקע בו ונופל עליו – פיזית – באמצע הלילה.

3. איפה להדליק את המדורה?

שימו לב: לא בכל מקום מותר להדליק אש, כך שאם אתם בונים על מדורה, עשו לעצמכם טובה ובדקו באתר קק”ל ו/או רשות שמורות הטבע והגנים אם מותר להדליק אש באזור הלינה שלכם ואם כן – באיזו דרך. בכל מקרה אנחנו ממליצים למקם את המדורה רחוק מהאוהל בתוך בור או מעגל אבנים (אתם לא רוצים שהאוהל שלכם ייתלקח בגלל גיץ תועה, נכון?

4. הבערת אש בדרך בטוחה

לא מצליחים להדליק את המדורה וגיליתם ששכחתם את חומרי הבעירה שלכם בבית? חטיפי צ’יפס שומניים הם חומר בעירה זול וזמין שיעזור לאש להתלקח. משתלם לאהוב נשנושים משמינים!  5. ואם כבר הדלקתם מדורה, אבל אתם מאלה שסובלים מעקיצות חרקים, כדאי לזרוק לתוכה כמה ענפי מרווה. מעבר לעובדה שלמרווה יש ריח נעים, הריח הזה דוחה יתושים וחרקים נוספים ולכן אמור לסייע בהרחקתם.

6. מה עושים במקרה של פציעה? (חס וחלילה טפו טפו טפו)

חשוב מאוד להביא אתכם תיק עזרה ראשונה לכל טיול. בתוך התיק כדאי לקחת חומר מחטא, פלסטרים, תחבושות, משחה נגד כוויות וגם עזרה ראשונה למקרה של עקיצות. במקרים של פציעה חמורה, יש לחייג 101 (מד”א) כמה שיותר מהר.

7. צחצוח שיניים בשטח

לא בא לכם להיסחב עם שפופרת של משחת שיניים? ימים ספורים לפני היציאה לטיול, קחו נייר אפייה/אלומיניום, והזליפו עליו נקודות של משחת שיניים (כל נקודה אמורה להיות בכמות שמספיקה לצחצוח אחד). על זילופי המשחה פזרו כמות קטנה של סודה לשתייה ותנו לכל העסק להתייבש. עד שתצטרכו לצאת, משחת השיניים תתקשה ואתם תישארו עם גבישי משחת שיניים קומפקטיים, שיתמוססו בפה שלכם כשתרצו לצחצח שיניים.

8. תיהנו מהטבע

הטיפ האחרון שלנו, הוא גם הכי חשוב: שימו לב שאתם מצליחים ליהנות גם מהרגע ו/או הנוף עצמו ולא רק לצלם. אחרי הכל, החיים הם מה שקורה כאן ועכשיו – ובשביל זה יצאתם לטיול, לא?

תהנו!