כל ההורים – ותיקים או טריים – יודעים שלטוס עם ילדים זה עסק לא פשוט; ההיסחבות עם ערימות של ציוד, הצורך לשעשע את הקטנים לאורך הטיול וגם העובדה שבנופש בחו”ל עם ילדים יש מעט מאוד מרחב לספונטניות, הופכים את הטיסה עם הילדים לאירוע שדורש הרבה הכנה ותכנון.

אבל רגע, לא חשבתם שנציין בפניכם את המובן מאליו ואז נשאיר אתכם לבד בלי עצות פרקטיות, נכון? לכבוד עונת הטיסות הרשמית, גיבשנו רשימה של כל הדברים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את החופשה המשפחתית בחו”ל למצוינת עד כדי כך, שגם הילדים יזכרו אותה תמיד. פנו מקום בפייבוריטס ושתהיה לכם חופשה נעימה!  

לשמור על החיוכים לאורך כל הדרך. צילום: Depositphotos

שעת סיפור

בתור המבוגרים האחראים שבחבורה, אתם כנראה לא צריכים הכנה נפשית ו/או בוסט של מורל לקראת הטיול המתוכנן. לעומת זאת, יש מצב שהילדים שלכם דווקא כן צריכים עזרה בתחום הזה – במיוחד אם הם עדיין קטנים (בני 3 עד 10). לכן, ברגע שאתם סוגרים את התאריכים והיעד, מומלץ לספר להם לאן המשפחה עומדת לטייל ומה תעשו שם יחד; הראו להם תמונות יפות של המקום, בהמשך שתפו גם אותם בבחירת המסלולים והאטרקציות ובקיצור – הפכו אותם לשותפים פעילים בתכנון.

גיוון, גיוון, גיוון וגם: איזון, איזון, איזון

כשאתם מתכננים את הטיול, השתדלו לתכנן מסלול מגוון מצד אחד, אבל כזה שמאזן בין פעילות למנוחה מצד שני. למשל: אם אתם יודעים שבבוקר לוקחים את הילדים למסלול שמשלב הרבה הליכה או פעילות, בשלב ב’ של היום – עדיף לבחור בפעילות רגועה וסטטית יותר כמו שיט, הצגה, או פיקניק במקום יפה. בנוסף, אל תשכחו להימנע מדברים שמשעממים את רוב הילדים באופן מיוחד: מוזיאונים שאינם אינטראקטיביים, טיולים שכוללים נופים בלבד ואתרים ארכיאולוגיים.

אריזה משפחתית

אז הילדים יודעים על הטיול, המסלול מתוכנן (והם אפילו עזרו לתכנן אותו) ועכשיו מגיע אחד החלקים היותר מתישים במסע: האריזה. אז קודם כל, כדאי לאפשר לילדים לקחת איתם למטוס תיק יד משל עצמם וגם כרית טיולים קטנה וחמודה שתאפשר להם להניח ראש. שנית, אל תשכחו לקחת בתיקי היד שלכם סט בגדים אחד או שניים + פיג’מה + כלי רחצה הכרחיים כגון מברשות שיניים ומברשות שיער עבור כל אחד מבני המשפחה. למה? פשוט כדי שאם המזוודה שלכם תאבד בדרך – תוכלו להסתדר בימים הראשונים עם מה שיש וללכת לקנות את מה שאין. שימו לב: במידה והמזוודה אכן אבדה – ברוב חברות התעופה יעניקו לכם החזר כספי (עד גובה סכום שמשתנה בין החברות) על הבגדים שנאלצתם לרכוש במקום אלה שנסעו לטייל עם המזוודה. בדרך כלל, תתבקשו להציג קבלות על מנת לקבל את הזיכוי.

תחסוך לכם הרבה מצבי רוח בדרך. כרית נסיעות לילדים

צידה לדרך

חלק לא פחות חשוב מהאריזה הוא לחשוב על הציוד שתצטרכו איתכם כשאתם בדרכים. ארנק מסמכים גדול יעזור לכם לוודא שכל המסמכים החשובים של המשפחה לא הולכים לאיבוד; כרית מתנפחת לעצמכם וכרית טיולים לילדים – יהפכו את הטיסות לנוחות הרבה יותר; חטיפים, סנדביצ’ים ושתייה לדרך הם בגדר חובה; תיק מתקפל יעזור לכם במידה ותזדקקו לתיק נוסף במהלך הטיול (למשל כזה שאפשר להכניס ולהוציא ממנו מעילים), תרמוס איכותי יאפשר לכם לחמם את הבטנים מבפנים גם במזג אוויר קריר יותר ואם בכוונתכם לשכור רכב בטיול, אל תשכחו להביא איתכם ארגונית לרכב שיש בה מקום לטאבלט, כדי למנוע את הלהיטים הידועים: “מתי מגיעים?”, “משעמם לי” ו-“נו, הגענו?”

תחסוך בלאגן ונדנודים ברכב השכור. ארגונית למכונית

תיקי ילדים מעוצבים. גם להם מגיע!

דמי כיס יומיים

אם בבית הצוציקים מקבלים דמי כיס שבועיים, שאמורים להספיק להם למשך כל השבוע, אין שום סיבה שבטיול המשפחתי זה יהיה אחרת. חלוקת דמי כיס יומיים לכל אחד מהילדים תעזור לכם להיצמד לתקציב המשפחתי בחופשה ותעזור להם להבין שלמרות שאתם בחופשה – אי אפשר הכל.

אפשר לשמור על התקציב, גם בחופשה המשפחתית

התמונות שבאלבום

הטיול נגמר, חזרתם הביתה, לשגרה המוכרת ואפילו הספקתם לפרוק את המזוודות. אבל רגע, החוויה לא נגמרה כאן; נכון שבעידן הדיגיטלי אנחנו נוטים פשוט להשאיר את התמונות על הענן, אבל כדי לוודא שגם אצל הילדים החוויה תשקע עד הסוף – מומלץ לשבת ולבחור יחד איתם תמונות לאלבום “אמיתי”, פיזי (לא משנה אם זה ספר טיול, או אלבום תמונות של ממש – כזה שכולל פיתוח תמונות בחנות צילום). המעבר על התמונות יזכיר לכולכם את הרגעים היפים של החופשה ויאפשר ליצור עוד כמה רגעי איכות משותפים עם הילדים והאלבום יישאר איתכם במשך שנים רבות קדימה.

חופשה נעימה!