איך להפוך את תכנון הטיול לגיבוש משפחתי?

מתכננים טיול עם המשפחה? מעולה! מי אמר שרק אבא ואימא מתכננים את הטיול?
אין כמו טיולים תכופים בשביל לגבש את המשפחה. ואם כבר מטיילים, הנה כמה דרכים פשוטות ומהנות להפוך גם את שלב התכנון למהנה ומאתגר לילדים שלכם.
אז ככה תוכלו להתחיל ליהנות מהחוויה עוד לפני שיצאתם מהבית:

שתפו את הילדים בתהליך תכנון הטיול:

עוד בשלב ההחלטה לאן נוסעים, כנסו ישיבה משפחתית בה כל אחד אומר מה חשוב לו שיהיה בטיול. בישיבה תוכלו לשתף את הילדים הגדולים יותר בתקציב, בדברים שחשובים לכם ולשמוע מהילדים מה האלמנטים שחשובים להם כדי לגרום לטיול להיות מהנה ומלא חוויות משמעותיות לכל אחד.

זה לא אומר שצריך לתת לילד בן שש להחליט שקופצים באנג’י, אבל אם תתנו לילדים לבחור מבין כמה יעדים, לדבר אתם על תוואי הדרך והמקומות שתבקרו בהם או לשבץ יחד אתכם את ההפסקות בטיול – הם ירגישו יותר מעורבים וייהנו מהתהליך, ממש כמו בטיול עצמו.

בנו את המסלול יחד עם הילדים:

כדאי לעבור עם הילדים על מפות של האזור (יש גם מפות מותאמות לילדים בחנויות המטיילים) ולצייר בחצים את המסלול שלכם יחד עם הילדים. על הדרך הם למדו קצת גיאוגרפיה.

הכינו צילומים של המקומות בהם תטיילו – נחלים, אנדרטאות יפות, מפלים או ציפורים שמקננות/נודדות באותו אזור. אם הטיול ממוקם בעיר שיש בה מבנים מיוחדים ויוצאי דופן – שתפו את הילדים מראש בצילומים של המבנים.

קחו בחשבון שזה גם אינטרס שעובד לטובתכם: אם הילדים עזרו לתכנן את הטיול, הם יידעו מראש לקראת מה הם הולכים ויהיו הרבה יותר מחויבים לתהליך, שזה אומר מבחינתכם הרבה פחות שכנועים מפרכים ומעייפים. בנוסף, תחושת הציפייה שלהם לטיול תהיה גדולה יותר והם יעופו על יום הטיול. ומבחינה לוגיסטית – דברים הולכים להיות יותר קלים לכם כשהילדים שותפים לתהליך התכנון.

חלקו משימות לילדים:

האצילו סמכויות ותנו לכל ילד משימה משלו בהתאם לגיל ולקושי שהוא יכול לעמוד בו.
בטווח הקצר זה הולך להעסיק אותם – מה שתמיד טוב לכם… בטווח הארוך הם משכללים את יכולת הלמידה שלהם ולומדים דרכים לפתור בעיות ולהתמודד עם קשיים ומטלות. בין אם זה לרכז את בקבוקי היום במקום אחד  לאריזה או למלא מים בתיק היפסטר לרכיבה בשטח.

אריזה:

בצעו את פעולות האריזה יחד עם הילדים. תנו להם הדגמה לפריט או שניים ותנו להם לארוז בעצמם את הפריטים שלהם. זה אולי לא יהיה כל כך אפקטיבי ברמה הלוגיסטית, אבל זה יתרום להם המון ביטחון ואחריות על התיק שלהם. אל תשכחו לצייד אותם גם בתיק Spry – תיק המים של שורש לילדים, עם מספיק מקום לליטר מים, חטיפים, סנדוויצ’ים ומשחק אחד או שניים.

התארגנות לפני יציאה מהבית:

שחזרו עם הילדים את שלבי ההתארגנות לפני היציאה מהבית – בדיקת רשימת הפריטים שלהם (למי שכבר יודע לקרוא), הארוחה שלפני, בדיקת הדרכונים ותיקי היד (אם אתם טסים לחו”ל), הכנת הבגדים והסנדלים שלהם. דאגו לצייד אותם בסנדלי שורש קלאסי לילדים – חזקים, נוחים ובעלי אחיזה טובה, סנדלים המותאמים לקצב של הילדים.

ככל שהילדים יהיו מעורבים יותר בתכנון הטיול ובעיצוב שלו, הם יחושו אחריות, יתלוננו הרבה פחות, וייהנו הרבה יותר מטיול שהם עצמם עזרו לתכנן. הם מרגישים שהטיול הוא משהו שהם עזרו ליצור וזו תחושת סיפוק אדירה, בעיקר בגיל הזה. הערך המוסף שהם ייקחו איתם הוא עצום ובעל השפעה לטווח ארוך – וכאן כולם מרוויחים מזה, גם אתם וגם הם.

עוד לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? תהיו חברים, לחצו כאן ותייגו אותנו בתמונות מהטיולים שלכם.