שאלתם את עצמכם פעם איך הסנדלים שלנו קורמים עור וגידים?
איך נולד סנדל שורש – הסוליה, הרצועות ואפילו שקית הנשיאה המפורסמת?
הסיפור של הסנדלים שלנו הוא בעצם כמו הסיפור של שורש בכלל – סיפור על אנשים, סיפור על משפחה גדולה, בה כל אחד מאתנו יקר וחשוב לנו, משפחה בה אנחנו מכבדים ומוקירים כל אחד מאתנו. נמצאים כאן נשים וגברים מקשת רחבה של דתות ומוצאים. עובדים עם מוגבלויות לוקחים חלק פעיל ושווה ערך במפעל שלנו. אנחנו שמחים ואוהבים לקרוא למקום הזה בית.

סיפורו של סנדל שורש מתחיל במפעל שלנו בטירת הכרמל, על רקע נוף ים מדהים.
כאן, על מורדות הכרמל, זה קורה:

אתם בטח מכירים את הרצועות הצבעוניות הסוגרות על הרגל. הרצועות האלה נוצרות מסלילים ארוכים מאוד. סלילים של הדוגמאות שלנו  –  אוריינטל חום/אדום, משולשים כחול, אינקה שחור ושחמט. הרצועות נחתכות מהסלילים הארוכים לפי מידת הנעל ומותאמות לדגם הספציפי על ידי התופרות שלנו.

התחנה הבאה היא תחנת התפירה. כאן יושבות יחד התופרות של משפחת שורש ומכינות לכם את הרצועות לכל הסנדלים ואת שקיות הנשיאה האקולוגיות בהם יחכו לכם בציפייה זוג הסנדלים עד שתפתחו אותם.
פה תוכלו להכיר, למשל, את מנאל החייכנית, שנמצאת אתנו מיום היווסדה של חברת שורש.
מנאל וחברותיה מודדות, גוזרות, תופרות ומכינות את הרצועות המחברות את הסנדלים שלנו לרגליים שלכם ואת שקיות הנשיאה עם הדוגמה המתאימה לכל סנדל, כשהדוגמה תפורה על השקית עצמה.

 

מכאן ממשיכים לייצור הסוליות שלנו; כל דגם של שורש שונה ממשנהו בתצורת הסוליה שלו.
בדגמים שלנו מכינים סוליה הבנויה מיחס מסוים של EVA  וגומי. בין אם מדובר בסולייה של סנדלי האורבן שלנו ובין אם מדובר בסנדל הקלאסי או הסטרים. הגומי מוטבע בחום במלחציים רבי עוצמה ומועבר להמשך עיצוב הסוליות לפי תבניות נוספות בהתאם לדגם. כאן תוכלו לפגוש  את אריאל שלנו, שהוא גם צייר מוכשר ואנחנו גאים שאחדים מציוריו היפים ומעוררי המחשבה מתנוססים אצלנו במפעל – ואיך אפשר לדבר על זה בלי להזכיר את ציור הקיר הענק של אריאל במסדרון המפעל…

 

גם ההטבעה של הלוגו המוכר שלנו נעשית כאן, על גבי כל מדרך בסנדלים של שורש.

עכשיו צריך לחבר הכל ליחידה אחת – להדביק את הרצועות הצבעוניות שלנו לכל סנדל, כדי ליצור לסנדל את העמידות הגבוהה והחוזק שאתם מכירים מסנדלי שורש, עמידות שהפכה לסימן היכר שלנו ולמושא לאינספור סיפורים נוסטלגיים שלכם מטראקים שאהבתם ומפעילויות שחלקתם עם החברים והמשפחה במשך השנים.

ממש לקראת סוף תהליך הייצור, אחרי שמשייפים בקפידה את הסנדלים עד למראה אסתטי וחלק, ניתן לראות את הבדיקות הלפני אחרונות – כאן תמצאו את טוהר וחבריו למחלקת בקרת האיכות, שבודקים כל חלק בכל סנדל וסנדל כדי לוודא שאתם תקבלו סנדל תקין ואיכותי  שעומד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו. אגב – טוהר ביקש שנצלם כמה פעמים עד שתצא תמונה יפה. את זאת הוא בחר אבל לדעתנו הוא יצא טוב בכולן.

 

עכשיו  אורזים את זוגות הסנדלים בשקית נשיאת סנדלים אקולוגית ומשלחים אותם לנקודת המכירה הקרובה למקום מגוריכם.

כל סנדל המיוצר על ידינו במפעל עובר 40 דקות של עבודת יד, אבל מה שאנחנו באמת נותנים כאן זה את הלב שלנו.
אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לטראק מאתגר ומהנה עם סנדל של שורש, תדעו שהוא מיוצר באהבה, בידי אנשים טובים שאוהבים מאוד לקום לעבודה בבוקר.