אולי נפגשתם לראשונה עם שלוקר כשהייתם קטנים בטיול משפחתי, אולי רק בצבא קיבלתם שלוקר צבאי באחד התיקים שלנו, ואולי אתם בכלל רוכבים על אופני שטח או מתכננים טיול ארוך. בכל מקרה – השלוקר של שורש מתאים לכם בול.

אם עוד לא יצא לכם להתנסות בו – הכנו עבורכם את המדריך המלא לשתיין המתחיל ???? איך לפתוח ולסגור את השלוקר, איך לשתות מפיית ה-helix המיוחדת ושאלת השאלות – איך מנקים אותו? (רמז – לא מנקים).

לפני שנתחיל בהסברים הטכניים – חשבתם פעם מה מקור השם “שלוקר”? לפי האקדמיה ללשון, המילה “שלוק” שמתייחסת ללגימה – הגיעה מגרמנית והפכה לסלנג בשפת היידיש באירופה. כשרק התחלנו לייצר שלוקרים עדיין קראנו להם שקיות שתייה או מיימיות. אבל מהר מאוד הישראלים הדביקו להם את השם הקליט “שלוקרים”, ומי אנחנו שנתווכח עם הישראלים? (דרך אגב, לפי האקדמיה ללשון השם העברי לשלוקר הוא בכלל חמת…).

 

אז איך פותחים וסוגרים שלוקר?

כשעיצבנו את השלוקר רצינו לוודא שהוא יהיה קל מאוד לפתיחה ומילוי, ומצד שני – שלא יאפשר דליפת מים. כך יצרנו את ה- wide slide, פתח רחב במיוחד אשר מתקפל לסגירה.

מעל הפתח תוכלו להחליק בקלות פנימה והחוצה את “הנועל הצבעוני” (צבע ירוק בשלוקר 3 ליטר, כתום בשלוקר 2 ליטר ואדום בשלוקר 1.5 ליטר). זה הכל. אם הפתח מקופל ומעליו מוחלק הנועל – סימן שהשלוקר סגור, ולהיפך.

טיפ למאלתרים: קצת כמו שלא תכננו אף פעם שתהפכו את הסנדלים שלנו לכפכפים, כך לא תכננו שתהפכו את השלוקרים לשקיות נגד מים. ובכל זאת – זה קורה. הרבה מטיילים אוהבים לייבש את השלוקר שלהם ולהשתמש בו מדי פעם גם כשקית נגד מים. הם מכניסים לתוכה ארנק וחפצים חשובים כדי שלא ירטבו ואוטמים אותם בבטחה בתוך שקית השתייה שלנו.

איך למלא שלוקר?

הפתח בשלוקרים של שורש עוצב באופן רחב במיוחד כך שיהיה נוח למילוי חוזר של מים ואפילו של קוביות קרח.
כדי למלא את השלוקר פשוט מחליקים את נועל השלוקר הצידה. לאחר מכן אוחזים עם יד אחת בידית האחיזה הלבנה (אנחנו מכנים אותה – ינשוף), כך שפתח השלוקר נפער לרווחה. וביד השנייה פותחים את ברז המים וממלאים את השקית.
לפני יום טיול ארוך מומלץ להשאיר את השלוקר במקפיא לאורך הלילה. כך תהנו ממים קרירים ומרעננים במשך היום.

טיפ של מקצוענים: אם אין לכם כוח להוציא את השלוקר מהתיק ולפתוח אותו באמצע המסלול, כדאי לכם להכיר את ה-UTA – מתאם אוניברסלי למילוי שלוקר ישירות מבקבוק או ברז. את החלק העבה של המתאם צריך לחבר לברז או לבקבוק מים, ואת החלק הדק מחברים ישירות לצינורית השתייה. וזהו, פשוט מאפשרים למים לנזול מטה ולמלא את השקית.

איך שותים משלוקר?

אחד הדברים המיוחדים בשקיות השתיה שלנו הוא פיית השתיה שנקראת – שסתום Helix. כדי לשתות מהפיה הסירו את המכסה השחור וסובבו אותה סיבוב שלם לפתיחה. לאחר מכן נשכו את החלק הגמיש ושתו בהנאה ????
שימו לב – לשסתום השתיה יש מצב ביניים בין סגירה לפתיחה שמאפשר ניתוק מהיר של הפיה מהצינורית לשם ניקוי ויבוש. כדי לנתק את הפיה פשוט סובבו אותה רק חצי סיבוב ומשכו החוצה.
כשאתם מחברים את השסתום בחזרה, חשוב שהקווים יהיו מיושרים לאמצע.

טיפ של רציניים: באתר שלנו תוכלו להזמין תפס מגנטי אשר מתחבר בקלות לכל בגד או רצועה של תיק ומחזיק את קשית השתייה קרוב אליכם. זה יזכיר לכם לשתות יותר מים במהלך הטיול וגם יהפוך את פעולת השתייה לקלה יותר. המגנט בתפס חזק מספיק כדי שלא ישתחרר מעצמו, אך מאפשר ניתוק קליל ביד אחת.

איך לנקות שלוקר?

כל עוד שמתם בשלוקר רק מים – אין צורך לנקות אותו. אנחנו חוזרים: אין צורך לנקות! הוא פותח בטכנולוגיה ייחודית שמונעת הצטברות חיידקים ושומרת על טעם המים – לאורך כל חיי השקית.

לא סתם השלוקרים של שורש נמכרים בכל העולם. טכנולוגיית ה-grunge guard שפיתחנו כאן בישראל – מעכבת צמיחה של חיידקים. בשילוב עם רכיב אנטיבקטריאלי שהוספנו ליריעה – המים נשמרים בריאים ונקיים.בנוסף, שיטת ה-Glass like הבלעדית שלנו גורמת לשלוקר להרגיש חלק כמו זכוכית. בצורה כזאת מיקרואורגניזמים אינם יכולים להדבק אליו, והוא שומר על טעם וריח המים.

אם בכל זאת חשוב לכם לנקות את השלוקר, או שהיו בו נוזלים אחרים כמו איזוטונים או מיץ – מומלץ לעשות זאת בשיטה טבעית.
אפשרות אחת היא לסחוט קצת לימון, לנער בפנים ולשטוף היטב במים. לאחר מכן ניתן לנגב את שקית השתיה מבפנים עם נייר סופג ולתלות אותה לייבוש כך שהפתח כלפי מטה.

אפשרות אחרת היא להוסיף מעט משחת שיניים, לנער ולייבש באותו תהליך.
שימו לב – את צינורית השתיה חשוב לייבש מדי פעם, על ידי ניתוקה מהשקית וסיבובה במהירות כדי להוציא את כל טיפות המים החוצה. גם כאן מיץ מלימון יכול לעזור. אם עדיין נשאר לכלכוך, תוכלו להזמין מברשת ניקיון מיוחדת. פשוט העבירו אותה לאורך כל הצינורית ושלפו החוצה בעדינות.

טיפ של אלופים: כדי לייבש את השלוקר כראוי, אתם יכולים להחליק את הנועל הצבעוני בתוך החורים של ידית האחיזה הלבנה (ינשוף). כך תוודאו שהפתח נשאר פעור בזמן שהשקית תלויה לייבוש.

אביזרי שתיה נוספים

לערכת השלוקר הבסיסית ניתן להוסיף מגוון אביזרים – מברשת לניקוי, מתאם UTA אוניברסלי למילוי השלוקר ישירות מברז או בקבוק, תפס מגנטי לצינורית השתיה ואפילו כיסוי מבודד ומגן לקשית ולשלוקר. הכיסויים הללו הם כמו מעיל שנתפר במיוחד למידת הצינורית והשלוקר. לפי בדיקות המעבדה שלנו הם מאטים תהליכי התחממות וקיפאון של הנוזלים בעד כ-50 אחוזים.

אם אחרי כל זה אתם עדיין מעדיפים בקבוקים, אז תדעו שאפשר לחבר צינורית שתייה גם אליהם. בעזרת קונברטיוב תוכלו להפוך כמעט כל בקבוק למערכת שתיה מדוגמת. מדובר בקשית שתיה ארוכה שמגיעה עם מתאמים לסוגים שונים של בקבוקים ובעצם מחליפים את המכסים שלהם.

בנוסף, אם חלק אחד של השלוקר הלך לאיבוד – לא תצטרכו לרכוש שלוקר שלם חדש. ניתן להזמין את כל אחד מהחלקים (צינורית, שסתום, פיה וכו’) בנפרד אצלנו באתר או בחנות המפעל.

לכל שאלה נוספת על השלוקרים של שורש אתם ממוזמנים לפנות אלינו דרך עמוד צור קשר או ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם.
לרוויה!