אנחנו יודעים בדיוק למה נכנסתם לכתבה הזאת – אתם מתכננים טיול או פיקניק בקרוב – ולא רוצים לשבור את הראש על איזה אוכל להביא. אז בואו ניגש ישר ולעניין – צילמנו יחד עם השף המוכשר שחר לוי ארבעה מתכונים לבישול בשטח. הכל בתוך פק”ל שורש שלנו.    

איזה מתכונים תמצאו כאן?

  1. מתכון מדהים לשקשוקה בשטח (אם אופציה מיוחדת ומקורית לשקשוקה טבעונית)
  2. מתכון מעיף לנודלס עם ירקות בחלב קוקוס, כן – בפק”ל!
  3. מתכון היסטרי לצ’ילי קון קרנה בשטח
  4. והאהוב עלינו – מתכון לקינוח בשטח שאי אפשר לעמוד בפניו – שיפודי פרנץ’ טוסט עם שוקולד ובננות

שנתחיל? קדימה!

  1. מתכון לשקשוקה בשטח (גרסא טבעונית בסוף)

הסוד לשקשוקה מושלמת הוא בבחירת העגבניות. ולפי השף שחר לוי, עגבניות שרי צבעוניות יכולות להקפיץ את השקשוקה שלכם מבינונית פלוס – לשקשוקה מהחלומות!

אז מה צריך לשתי מנות אישיות?

3 כפות שמן זית

ביצה אחת או יותר

חצי בצל

שן שום כתוש

רבע פלפל חריף

2 עגבניות רגילות חתוכות לקוביות

חופן עגבניות שרי צהובות

פלפל

מלח

פפריקה

לגרסא טבעונית:
חצי חבילת טופו רך

עגבניות שרי שבושלו קודם לכן בשמן זית.

 

הוראות הכנה:

מניחים את הסיר על הגזיה, מדליקים את האש ומוסיפים מעט שמן. לאחר שהוא מתחמם – מוסיפים חופן שום, חופן בצל וכמה קוביות פלפל חריף.

כשהבצל משחים – מוסיפים קוביות עגבניות אדומות חתוכות מראש ועגבניות שרי צהובות חצויות.

מוסיפים מעט רסק עגבניות, פפריקה, מלח ופלפל לפי הטעם (רק לא להגזים עם הפפריקה כי יש לה נטייה להשתלט)

לאחר מכן מנמיכים את האש וממשיכים בבישול עוד כמה דקות. זה הרגע שהבטן מתחילה לקרקר מהריח המשגע… בשלב הזה אפשר להוסיף את הביצה הרגילה – או להמשיך לקרוא על הטוויסט המיוחד שלנו לשקשוקה טבעונית 😉

כדי ליצור “ביצת עין” טבעונית – מפוררים טופו רך ומניחים אותו בעדינות מעל העגבניות כך שיהווה את הבסיס של ביצת העין. לאחר מכן לוקחים עגבניות שרי צהובות שבושלו קודם לכן בשמן (בישול קונפי) ומניחים כל עגבנייה במרכז הטופו. מוסיפים קצת כוסברה וממשיכים לבשל עוד כמה דקות.

טריק מדליק: אפשר לכסות את המחבת עם הסיר ולהניח מעליו את הלחם כדי שיתחמם מעט.

  1. מתכון לנודלס בחלב קוקוס, בתוך פק”ל קפה!

אם עדיין לא התאהבתם במטבח התאילנדי – זה הזמן לנסות! כשמבשלים בטבע אין סיבה להתפשר על איכות חומרי הגלם ועל טעם אותנטי וייחודי.

אז מה צריך לשתי מנות אישיות?

3 כפות שמן

כוס מים

אטריות נודלס

רבע כרובית חתוכה לקוביות

חצי בצל

קישוא

רבע פלפל חריף

קארי אדום

חצי כוס קרם קוקוס

כפית סילאן

לימון

מלח

הוראות הכנה:

ממלאים את הסיר הגדול של פק”ל שורש במים ומרתיחים. מניחים בתוכו את אטריות הנודלס לשתי דקות עד שהן נפתחות ומיד לאחר מכן מעבירים אותן להמתין בכלי אחר. אל המים שנשארו מבישול האיטריות שופכים את קוביות הכרובית ומאפשרים גם להן להתבשל במשך שתי דקות. לאחר מכן מניחים את הסיר הגדול בצד ומחליפים אותו בסיר הקטן של פק”ל שורש.

לסיר הקטן מוסיפים מעט שמן, בצל ופלפל חריף ומטגנים עד הזהבה קלה. מעליהם שופכים כף שטוחה של קארי אדום, ומוסיפים קישוא חתוך וחצי כוס קרם קוקוס. מביאים את תכולת הסיר לרתיחה ולאחר מכן מוסיפים כפית סילאן, מעט מיץ לימון או ליים ומלח לפי הטעם.

כדי לצלחת את הקארי שופכים אותו לקערה ומוסיפים לתוכה את האיטריות והכרוביות. ניתן ומומלץ לקשט עם כוסברה ופלח לימון.

  1. מתכון לצ’ילי קון קרנה בשטח

שימו לב שהמתכון הזה מתאים יותר לטיול קצר ולא ארוך כיוון שאנחנו לא רוצים לקחת סיכון עם הבשר וחשוב לנו לשמור על טריותו. חוץ מזה – עופו על הטיול שלכם ובואו נתחיל 🙂

אז מה צריך לשתי מנות אישיות?

3 כפות שמן זית

חצי כוס בשר טחון

רבע כוס רסק עגבניות

כוס שעועית אדומה מבושלת

חצי בצל קצוץ

שן שום כתושה

רבע פלפל חריף

מלח

פלפל

כמון

שניים-שלושה עלי דפנה יבשים

 

הוראות הכנה:

מעמידים את הסיר הגדול של פק”ל שורש על הגזיה ומוסיפים מעט שמן, בצל, שום ופלפל חריף ומטגנים עד להזהבה. לאחר מכן מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים.

אחרי שהבשר “נסגר” ושינה את צבעו מורדרד לחום – מוסיפים את השעועית האדומה ומערבבים עוד.

מוסיפים מעט רסק עגבניות ומים (בזהירות שזה לא יהפוך לרוטב!). מניחים את עלי הדפנה ומוסיפים תבלינים לפי הטעם – מלח פלפל וכמון.

אחרי כמה דקות נוספות של בישול – מועכים בעדינות את השעועית בעזרת מזלג כדי להכנות לה את המרקם המוכר של צ’ילי קון קרנה, ומכסים את הסיר הגדול בעזרת הסיר הקטן לכמה דקות נוספות עד לסיום הבישול.

את הצ’ילי מומלץ להגיש בקערות ולקשט עם כוסברה ופלפל חריף.

  1. מתכון לשיפודי פרנץ’ טוסט עם שוקולד ובננות

בדרך כלל כשמדמיינים קינוח בשטח חושבים על מקסימום אשכולית פרוסה או לחם עם שוקולד, אבל להזכירכם יש לנו שף בצוות והוא ממש לא אוהב להתפשר. קבלו מתכון קליל שמעיף כל פיקניק כמה רמות למעלה.

אז מה צריך לשתי מנות אישיות?

שלוש כפות שמן

לחם לבן חתוך לקוביות

ביצה

חצי כוס חלב שקדים

חפיסת שוקולד מריר

שתי בננות בשלות חתוכות לפרוסות

שבבי קוקוס

כפית סוכר

מיץ מרבע לימון

הוראות הכנה:

בכלי קטן טורפים ביצה אחת עם רבע כוס חלב שקדים. במקביל – מניחים את הסיר הקטן של פק”ל שורש על הגזיה ומוסיפים מעט שמן. בזמן שהשמן מתחמם מעט, טובלים את קוביות הלחם בביצה (אפשר להצמיד שתי קוביות יחד כל פעם), ומתחילים בטיגון המיני פרנץ’ טוסטים. שימו לב להפוך אותם אחרי בערך חצי דקה של טיגון ולהוציא אותם לכלי נוסף כאשר הם זהובים משני הצדדים.

אחרי שסיימנו לטגן את כל קוביות הלחם – עוברים לטיגון הבננות. מניחים את פרוסות הבננות בשמן ומקרמלים אותן עם כפית סוכר ומעט מיץ לימון. כשהבננות מתקרמלות מעט – מעבירים אותן לכלי אחר וממשיכים להכנת השוקולד.

אל הסיר מוסיפים חפיסת שוקולד מריר ואם רוצים אפשר גם מעט חלב שקדים. מערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי ומכבים את האש.

ועכשיו מתחילים בחלק הכיף – השיפודים!

אם יש ילדים באיזור – אנחנו בטוחים שהם ישמחו לעזור בהכנה: על כל שיפוד נשים קוביית מיני פרנץ’ טוסט ומעליה בננה, ואז עוד פרנץ’ טוסט ועוד בננה. את השיפוד נטבול בשוקולד ונפרז מעל שבבי קוקוס.

אין לנו מילים להסביר כמה שהמתכון הזה טעים!

הכנתם את אחד המתכונים האלה בפיקניק או בטיול? שלחו לנו תמונה באינסטגרם, בטיקטוק או בפייסבוק של שורש. יש לכם שאלות? אנחנו תמיד זמינים.

*המתכונים מבוססים על הצעות שנכתבו בעמוד הפייסבוק של שורש ע”י הגולשים: לילך אמרוסי, עופר עטר, קרן כהן, ידידיה מהאלו וליאת ממן. תודה חברים!